Raportowanie i analizy

Moduł Comarch ERP Optima Analizy BI powstał z myślą o właścicielach i osobach zarządzających małymi i średnimi firmami, dla których używanie arkuszy Excela do podejmowania strategicznych decyzji biznesowych nie jest już wystarczające. Dostarcza on informacji niezbędnej do monitorowania i zarządzania przedsiębiorstwem. Dzięki umożliwieniu analizowania i porównywania danych w Comarch ERP Optima Analizy BI nie trzeba czekać na powstające często długo raporty i można działać znacznie efektywniej.

Comarch ERP Optima Analizy Business Intelligence

Narzędzie klasy Business Intelligence, wspiera oprogramowanie Comarch ERP Optima umożliwiając bieżący wgląd do danych firmy na podstawie informacji wprowadzonych do oprogramowania. Co warte podkreślenia, Analizy BI to moduł przyjazny użytkownikom, a do jego obsługi nie jest potrzebna zaawansowana wiedza informatyczna. Dzięki temu bez sztabu specjalistów IT, każdy jest w stanie samodzielnie tworzyć własne zestawianie przy pomocy metody drag&drop czyli przeciągnij i upuść.

Ponadto w ramach narzędzia istnieje możliwość korzystania z raportów wzorcowych, będącymi gotowymi szablonami pomagającymi w samodzielnym tworzeniu zestawień.

Co więcej, moduł Analizy BI zapewnia użytkownikom dostęp do szeregu standardowych raportów przygotowanych przez specjalistów firmy Comarch, dzięki którym otrzymują oni dużą wygodę korzystania z narzędzia jak również gwarancję jak najszybszego dostępu do interesujących go informacji z poniższych obszarów:

  • Sprzedaż,
  • Zakupy,
  • Płatności
  • Księgowość,
  • Rejestry VAT,
  • Kadry i Płace,
  • Magazyny,
  • Serwis,
  • Środki Trwałe,
  • CRM,
  • Rozrachunki Księgowe,
  • Biuro Rachunkowe

 

Korzyści wynikające z posiadania modułu Comarch ERP Optima Analizy BI:

  • Lepszy wgląd w działalność przedsiębiorstwa – firmy korzystające z modułu otrzymują rzetelną, szybką i aktualną informację o wielu aspektach swojej działalności.
  • Usprawnienie procesu podejmowania decyzji – podejmowanie decyzji staje się łatwiejsze dzięki czytelnym i przekrojowym danym na temat funkcjonowania firmy w postaci analiz i raportów, które pozwalają właścicielom i osobom zarządzającym firmą na rozstrzyganie, czy i jakie działania mają zostać podjęte do osiągnięcia zamierzonych celów biznesowych.
  • Obniżenie kosztów pozyskiwania analiz – Comarch ERP Optima Analizy BI szybko odpowiada na postawione pytania, a zbudowanie nawet najbardziej skomplikowanych sprawozdań oraz zestawień sprowadza się do użycia prostej metody drag & drop.
  • Oszczędność czasu – dzięki zastosowaniu subskrypcji, stale wykonywane raporty będą zawsze dostarczane na czas. Moduł samoczynnie wyśle raport ze wszystkimi niezbędnymi informacjami pozwalającymi na zdiagnozowanie bieżącej sytuacji w firmie i podjęcie odpowiednich działań.
  • Weryfikacja realizacji planów firmy – wykorzystując moduł Comarch ERP Optima Analizy BI w prosty sposób na jednym sprawozdaniu, można odczytać stopień zrealizowanego planu i prześledzić trendy dla każdego z kluczowych wskaźników efektywności.

Comarch ERP Optima BI Point

Moduł Comarch ERP Analizy BI można rozszerzyć o moduł Comarch ERP Optima BI Point umożliwiający korzystanie z analiz przez platformę internetową Comarch BI Point, dostępną zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych. Dzięki temu, menagerowie firm mają zapewniony wgląd w bieżącą sytuację przedsiębiorstwa w każdym miejscu na świecie o każdym czasie, pod warunkiem posiadania łącza internetowego. Platforma raportowa oferuje użytkownikowi dostęp do 197 standardowych raportów i 9 dashboardów (kokpitów menadżerskich) oraz możliwość tworzenie własnych analiz ad – hoc. Z pewnością, dużą wartością dodaną produktu jest mechanizm wieloźródłowości, który umożliwia wprowadzanie i przetwarzanie danych z zewnętrznych źródeł (np. pliki excel, zewnętrzne bazy danych). Warto również zwrócić uwagę jak Comarch BI Point ułatwia współpracę między pracownikami – poprzez możliwość udostępniania raportów i dashboardów, wysyłanie subskrypcji i dodawania komentarzy. Narzędzie Comarch Optima BI Point jest to aplikacja serwerowa, niezależna od wydań oprogramowania Comarch ERP Optima.

BI Point Menadżer - analityka biznesowa w Comarch ERP Optima

Wykorzystując nasze ponad trzynastoletnie doświadczenie, wiedzę oraz know – how firma Comarch zbudowała zupełnie nowe narzędzie klasy Business Intelligence przeznaczone dla użytkowników systemu Comarch ERP Optima. W ramach tego rozwiązania,platforma analityczna BI Point integruje się z bazą danych programu Optima aby móc później przesłać ustrukturyzowane dane do narzędzia analitycznego w postaci raportów i dashboardów obejmujących 5 obszarów analitycznych:

  • Logistyka,
  • Handel,
  • Płace i Kadry,
  • Księgowość,
  • Płatności.

Dostępne w produkcie gotowe zestawy raportów pozwolą menadżerom czy właścicielom m.in. prowadzić codzienne analizy sprzedaży czy zakupów, lepiej zarządzać należnościami i zobowiązaniami, kontrolować rentowność w ujęciu m.in. działów czy regionów, mieć wgląd w czas pracy i pensje pracowników czy zarządzać stanami magazynowymi  – a to tylko część możliwości jakie zapewnia BI Point Menadżer.

Co istotne, dla użytkowników Comarch ERP Optima, BI Point Menadżer to możliwość korzystania z raportów i analiz także na urządzeniach mobilnych, jak tablet czy smartfon dzięki wbudowanemu w narzędzie responsywnemu designowi.  Dzięki temu odbiorcy raportów otrzymują możliwość wglądu w wyniki firmy w dowolnej chwili, z dowolnego miejsca i urządzenia z dostępem do internetu.

Coraz więcej firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę, że aby efektywnie konkurować z największymi graczami na rynku, muszą analizować dane gromadzone w wyniku prowadzonej działalności, aby mieć pełny obraz sytuacji firmy. W tym aspekcie z pomocą przychodzą narzędzia klasy Business Intelligence jednak często barierą uniemożliwiającą ich wdrożenie jest brak zasobów zarówno ludzkich jak i finansowych. Dla tej grupy klientów idealnym rozwiązaniem są produkty dostępne w modelu chmurowym, do których zalicza się BI Point Menadżer. Wdrożenie tego typu rozwiązania jest proste, szybkie oraz niekosztowne – użytkownik ponosi jedynie miesięczną opłatę za licencję, bez dodatkowych kosztów związanych z drogim sprzętem, licencjami obcymi czy aktualizacją do nowszych wersji.

Dla Biur Rachunkowych

Dzięki współpracy firmy Comarch z Biurami Rachunkowymi na etapie projektowania rozwiązania, zespół Business Intelligence skonstruował produkt w taki sposób, aby jego funkcjonalności spełniały również wymagania tej grupy klientów i ułatwiały im codzienną  pracę.

BI Point Menadżer w 100% pokrywa funkcjonalności Pulpitu Menadżera co oznacza, że raporty są dostępne przez przeglądarkę internetową, nie wymaga on posiadania zaawansowanych umiejętności informatycznych i analitycznych, pełni rolę repozytorium raportów a wbudowany w rozwiązanie system synchronizacji danych automatycznie oczyszcza, integruje i ładuje dane z oprogramowania Comarch ERP Optima BR.

Co więcej, za pomocą tego rozwiązania istnieje możliwość udostępniania wydruków bezpośrednio z programu Comarch ERP Optima BR do narzędzia BI Point Menadżer a także tworzenia interaktywnych analiz w wielu atrakcyjnych formach wizualizacji (wykresy, tabele, mapy, wskaźniki).

Narzędzie dzięki swojej mobilności nie tylko ułatwi komunikację między Biurami Rachunkowymi a ich klientami, ale także da im możliwość zwiększania przewagi konkurencyjnej poprzez udostępnianie nowoczesnego narzędzia raportowego, które jest przyjazne dla użytkownika. Dzięki temu rozwiązaniu Biura Rachunkowe otrzymują możliwość wejścia w nowy model biznesowy – od teraz mogą pełnić także funkcję analityka, który dostarcza przedsiębiorstwom dodatkowe analizy, poza zestawieniami obligatoryjnymi.

BI Point Menadżer to szereg konkretnych korzyści zarówno dla Biura Rachunkowego jak i dla jego klientów, m.in.:

  • podniesienie konkurencyjności Biura Rachunkowego, które oferuje swoim klientom gotowe zestawy raportów,

  • brak obciążania systemów w biurze podczas przeprowadzania niezbędnych analiz – serwery Comarch procesują dane w chmurze obliczeniowej,

  • bieżący dostęp do pełnego zestawu analiz biznesowych, dzięki możliwości skonfigurowania częstotliwości aktualizowania danych,

  • zestawy predefiniowanych analiz stworzonych przez doświadczonych ekspertów na podstawie przeanalizowanych setek tysięcy raportów klientów firmy Comarch,

  • gotowy produkt, bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy technicznej w obszarze zapytań do firmowej bazy danych czy przygotowywania raportów,

  • bezpieczeństwo danych, aktualnie ponad 194 tys. firm korzysta z Chmury Comarch, wśród których są również instytucje takie, jak banki, które mają rygorystyczne wymagania odnośnie jakości i bezpieczeństwa danych oraz ich przechowywania,

  • stały dostęp do asysty technicznej