OCR

Technologia OCR – czyli optycznego rozpoznawania tekstu (z ang. Optical Character Recognition) – znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach, także w biznesie.

Comarch oferuję usługę, która przyspieszy digitalizację Twojej firmy. Dzięki Comarch OCR błyskawicznie wprowadzisz do rejestrów VAT każdą papierową fakturę – potrzebny Ci będzie tylko skaner lub aparat fotograficzny i połączenie z Internetem.

Chmurowa usługa Comarch OCR kluczowe dane z faktury odczyta i skataloguje za Ciebie – dzięki czemu zaoszczędzisz czas, który poświęcasz na ich ręczne wprowadzanie, a w przyszłości błyskawicznie wyszukasz potrzebne dokumenty. Oprogramowanie zawsze pozostaje w zgodzie z obowiązującymi przepisami, dzięki czemu możesz bezpiecznie i odpowiedzialnie prowadzić księgowość firmy​

Program OCR do wprowadzania faktur

Usługa OCR jest przeznaczona do rozpoznawania znaków i całych tekstów w pliku graficznym – PDF, JPG, JPEG, TIFF, PNG. Zadaniem Comarch OCR jest rozpoznanie danych (np. kontrahentów, kwoty netto / brutto, opisy, VAT oraz numery faktur) przy użyciu tej technologii z zeskanowanych faktur, a następnie przeniesienie rozpoznanych danych do oprogramowania księgowego np. do rejestrów VAT.

Wzrost efektywności pracy

Comarch OCR odczytuje dane z dokumentów z 87% skutecznością! Rozczytał i skatalogował już ponad 3,5 mln

Wzrost efektywności pracy

Comarch OCR odczytuje dane z dokumentów z 87% skutecznością! Rozczytał i skatalogował już ponad 3,5 mlnOszczędzaj czas i ograniczaj błędy przy ręcznym wprowadzaniu faktur do systemu księgowego.

Wzrost efektywności pracy

OCR jest dostępny bezpośrednio z poziomu systemu Comarch ERP lub innego oprogramowania księgowego dzięki API.

Jak działa usługa Comarch OCR przy rozpoznawaniu faktur?

Usługa Comarch OCR, wykorzystując zaawansowane, autorskie algorytmy, także z elementami sztucznej inteligencji, analizuje dostarczony plik graficzny i rozpoznaje na nim tekst. Po zmianie obrazu na tekst i odczytaniu z niego danych merytorycznych, przypisuje je do odpowiednich kategorii – NIP, numer faktury, data, kwota netto, brutto, VAT, numer rachunku bankowego itp. Następnie przetworzona przez Comarch OCR faktura zostaje wprowadzona do systemu ERP i w dalszym etapie może być zweryfikowana, zaksięgowana i zarchiwizowana.

Poszczególne kroki procesu wyglądają następująco:

  1. zeskanowanie lub zrobienie zdjęcia fakturze
  2. załadowanie pliku z fakturą do usługi Comarch OCR, która przetwarza fakturę i zwraca dane merytoryczne do systemu ERP
  3. sprawdzenie poprawności odczytanych danych
  4. zatwierdzenie dokumentu w systemie ERP